تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

 

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی بر روی فضای داخلی و عملکرد آن برای زندگی انسان تمرکز دارد. معماری داخلی هنر و علم را در هم می آمیزد تا فضای داخلی ساختمان های مختلف مانند خانه ها، ادارات و یا سایر فضاهای داخلی را ایجاد، یا بازسازی کند. این نوع معماری همچنین شامل تبدیل یک نوع فضا به دیگری (همچنین استفاده مجدد تطبیقی نیز نامیده می شود)، مانند تبدیل فضای داخلی یک ساختمان اداری قدیمی به مسکن قابل سکونت.

یک معمار داخلی چه کاری انجام می دهد؟

معماران داخلی معمولاً در ساخت و ساز یا بازسازی محیط های داخلی نقش دارند و اغلب ساختار واقعی مسکن را تغییر می دهند. آنها باید ساختار ساختمان و کدهای ساختمان را برای ایجاد یک فضای زندگی ایمن و قابل سکونت در نظر بگیرند (مانند نصب لوله کشی مناسب و سیستم الکتریکی)، و تجزیه و تحلیل طراحی معماری را در همه پروژه های خود بگنجانند. معماران داخلی همچنین ممکن است گزینه‌های طراحی پایدار را در خلاقیت‌های خود بگنجانند، مانند توسعه‌های “سبز” با سیستم‌های گرمایش و روشنایی جایگزین.

چگونه یک معمار داخلی شویم؟

حضور در یک مدرسه معماری می تواند به مجموعه وسیعی از فرصت های شغلی مانند توسعه املاک و مستغلات، معماری داخلی منزل، معماری داخلی اداری، طراحی صحنه، برنامه ریزی شهری یا طراحی صنعتی منجر شود. برای تبدیل شدن به یک معمار داخلی دارای مجوز، باید:

  • نیازهای انجمن معماری محلی خود را بیابید. اولین قدم در مسیر شما برای شروع حرفه ای به عنوان یک معمار داخلی، پیدا کردن و تکمیل مشخصات تعیین شده توسط هیئت معماری محلی شما است.
  • مدرک گرفتن. اکثر انجمن های معماری در ایالات متحده به معماران احتمالی نیاز دارند که یک برنامه کارشناسی را برای دریافت لیسانس هنرهای زیبا (BFA) در معماری داخلی (یا برنامه مدرک حرفه‌ای معادل تایید شده توسط هیئت ملی اعتباربخشی معماری) را تکمیل کنند. بسیار مهم است که مدرسه ای را انتخاب کنید که توسط شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) تایید شده باشد. این اعتبار تضمین می کند که آموزشی که در برنامه معماری داخلی خود دریافت می کنید استانداردهای شناخته شده صنعت را برآورده می کند.
  • قبولی در آزمون صدور مجوز برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای: باید آزمون ثبت نام معمار را که توسط شورای ملی هیئت های ثبت معماری (NCARB) ایجاد شده است، با موفقیت پشت سر بگذارید.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی حوزه ای است که بیشتر بر روی هنر تمرکز می کند تا عملکرد و عناصر زیبایی شناختی مانند مبلمان، کفپوش، دیوارها، پوشش های پنجره و آثار هنری را در خود جای داده است. همچنین شامل طرح های رنگی، منسوجات، نورپردازی، مواد طراحی و پایداری می شود. طراحی داخلی در طیف وسیعی از فضاها، از مسکونی و شرکتی گرفته تا عمومی و صنعتی کاربرد دارد.

مسئولیت های طراح داخلی

طراحان داخلی وظیفه دارند اتاق ها و فضاهای داخلی را راحت، کاربردی و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر کنند. اکثر طراحان داخلی پروژه ها را با ارزیابی نیازها و اهداف مشتریان آغاز می کنند، که معمولاً شامل نحوه استفاده آنها از اتاق و روش هایی است که افراد در فضا حرکت می کنند.

پس از ملاقات با مشتریان، طراحان داخلی در مورد مواد تحقیق می کنند و ایده هایی را برای طرح ها ترسیم می کنند. بسیاری از طراحان داخلی نیز از برنامه های CAD و BIM برای ایجاد پلان های دو و سه بعدی استفاده می کنند. این پلان های دیجیتال معمولاً دارای چیدمان اتاق، سیستم های برق و لوله کشی، مواد برای دیوارها و کف و مشخصات روشنایی و مبلمان هستند. در بیشتر موارد، نقشه ها شامل مجوزهای ساختمانی مورد نیاز برای اجرای طرح نیز می شود.

سپس طراحان داخلی هزینه ها و جدول زمانی را تخمین می زنند، مواد را سفارش می دهند، برای مجوزهای ضروری درخواست می دهند و برای تکمیل کار به دنبال پیمانکاران می گردند. اکثر طراحان داخلی تیم های کوچکی از پیمانکاران را مدیریت می کنند و همچنین از نزدیک با معماران، مهندسان و تاجران کار می کنند. آنها معمولاً بر تمام ساخت و ساز و نصب مربوط به نقشه های خود نظارت می کنند و ممکن است برخی از کارهای طراحی و نصب را خودشان انجام دهند.

در حالی که برخی از طراحان داخلی عمومی هستند، بسیاری از آنها حوزه های تخصصی را انتخاب می کنند. برخی ممکن است بر روی سبک های خاص، اتاق های خاص، مانند آشپزخانه و حمام، یا انواع سازه ها، مانند فضاهای مسکونی یا شرکتی تمرکز کنند.

تفاوت بین معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

در حالی که همپوشانی های زیادی بین نقش های معمار داخلی و طراح داخلی وجود دارد، تفاوت هایی نیز بین این دو حرفه وجود دارد که عبارتند از:

  1. معماران داخلی با نوسازی سازه سروکار دارند. معمار داخلی معمولاً کل ساختار داخلی را طراحی می کند و در سطح فنی تری در فرآیند طراحی خود دخالت می کند. آنها با سازندگان، پیمانکاران و تکنسین ها کار می کنند تا بازسازی یا نوسازی یک سازه موجود را تسهیل کنند.
  2. برای معمار شدن به مجوز نیاز دارید. تفاوت عمده معماری داخلی و طراحی داخلی در این است که همه معماران باید مجوزی داشته باشند تا خود را معمار بنامند و معماری کنند.
  3. طراحی داخلی بیشتر در مورد زیبایی شناسی است. طراحی داخلی حرفه ای است که بر معماری و برنامه ریزی فضا تمرکز می کند، ایجاد طرح های منسجم و زیبایی شناختی برای فضای داخلی خانه و مشاغل در یک محیط ساخته شده یا سازه های موجود. با این حال، حرفه طراحی داخلی در طول سال‌ها تکامل یافته است زیرا طراحان بیشتری این جنبه‌های فنی را برای پرداختن به سازه‌های معماری در طرح‌های خود انجام داده‌اند. در راهنمای ما در اینجا درباره اصول طراحی داخلی بیشتر بدانید.
  4. صلاحیت های مختلفی وجود دارد. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی رسمی (و نه یک متخصص دکوراسیون داخلی)، برخی از کشورها ممکن است به مجوز یا گواهی شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) نیاز داشته باشند. شورای ملی صلاحیت طراحی داخلی (NCIDQ) یک آزمون سه بخشی است که بالاترین سطح گواهینامه را برای طراحان داخلی ارائه می دهد و می تواند به افزایش شانس شما برای داشتن یک شرکت طراحی داخلی یا طراحی داخلی موفق کمک کند.
  5. تحصیلات پس از متوسطه
  6. آموزش و تجربه کاری
  7. گواهینامه ها و مجوزها
  8. محیط کار و برنامه
  9. و…

 

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

پیمایش به بالا